Projektowanie opakowań produktowych

Obecnie żyjemy w czasach, gdzie konkurencyjność panuje na niemal wszystkich rynkach i obejmuje swoim zasięgiem wszystkie branże. Bardzo często konkurencja w danej branży jest tak duża, że producenci w promocji muszą brać pod uwagę nie tylko jakość swojego produktu, ale również wszystko to, co składa się na dany produkt, w tym również atrakcyjność opakowania.

Kreatywny projekt opakowania

projektowanie opakowańZ tego też względu do zaprojektowania opakowania dla danego produktu zatrudnia się cały sztab specjalistów. Projektowanie opakowań najczęściej zlecane jest odpowiedniej firmie, która dysponuje działem kreatywnym składającym się z grafika i copywritera. Tego typu team jest w stanie zaprojektować opakowanie, które będzie dla klienta finalnego opakowaniem atrakcyjnym na tyle, by wyróżniało się ono spośród innych opakowań na sklepowej półce i by klient był skłonny, między innymi ze względu na opakowanie, zakupić właśnie nasz produkt. Projekty tego typu opakowań często sięgają po wyróżniającą się formę. Czasami forma ta jest zmieniona o wykrój, który odsłania część produktu, komponując go w taki sposób, że produkt staje się elementem opakowania. Doskonałym przykładem tego typu opakowań są kartonowe opakowania na makaron, gdzie na przedzie opakowania wycięty jest zarys włosów zgodnych z tym, jaki makaron znajduje się wewnątrz opakowania. Innym sposobem jest zastosowanie niestandardowej formy dla całego opakowania, czyli zastosowanie innego kształtu, niż, np. prostopadłościan.

Coraz modniejszymi projektami opakowań są wszystkie opakowania, które możemy ponownie wykorzystać, zmieniając ich zastosowanie. Jest to możliwe dzięki zastosowaniu odpowiedniej instrukcji, hasła reklamowego, ale także samej konstrukcji opakowania i właściwego materiału, z którego owe opakowanie jest wykonane.

Komentarze są wyłączone.